Merkstrategie

Het ontwikkelen van betekenisvolle merken doe je niet zomaar. Met een merkstrategie zorgen we ervoor dat er een duidelijk plan is om het merk verder te ontwikkelen. Dit doen we door te kijken naar een aantal elementen.

Merkidentiteit

Met een vast raamwerk brengen we de kern van je organisatie in beeld. We onderzoeken waarom je bestaat, wat je doet en hoe je dat doet. Via praktische werkvormen formuleren we missie, visie en kernwaarden. Ook kijken we naar wat jouw organisatie uniek maakt. Zo leg je een stevig fundament voor een onderscheidende positionering.

Merkpositionering

Op basis van je identiteit bepalen we je plek in de markt. Wat maakt jou relevant en onderscheidend voor je doelgroep? Welke belofte doe je? We scherpen het merkkarakter aan, bepalen de tone of voice en schrijven een overtuigende brandstory. We analyseren doelgroepen, concurrenten en communicatiekanalen om jouw merk duidelijk te positioneren. Zo geef je richting aan je communicatie en zorg je voor herkenning en impact.

Visuele identiteit

Met een heldere identiteit en positionering vertalen we het merk naar een herkenbare en consistente uitstraling. Denk aan logo, kleurgebruik, typografie, beeldtaal en visuele richtlijnen. Dit doen we in vier fases. Lees hier meer over onze aanpak.

Merkontwikkeling

Nu is het tijd om het merk tot leven te brengen. We werken aan merkbekendheid en zorgen voor herkenning door de unieke merkwaarden consistent te communiceren. Via campagnes, content, klantbeleving en interne activatie bouwen we aan sterke relaties met de doelgroep.